Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2957)
Forma i typ
Książki
(2957)
Dostępność
dostępne
(2808)
tylko na miejscu
(98)
nieokreślona
(43)
Placówka
Wypożyczalnia
(2851)
Czytelnia
(3)
Pracownia cymeliów
(95)
Autor
Suchodolski Bogdan
(26)
Kupisiewicz Czesław
(23)
Okoń Wincenty
(23)
Wołoszynowa Lidia
(21)
Doroszewski Witold
(19)
Nowacki Tadeusz
(14)
Skorupka Stanisław
(14)
Witwicki Władysław
(14)
Auderska Halina
(13)
Kotarbiński Tadeusz
(13)
Manteuffel Tadeusz
(13)
Suchodolski Bodgan
(13)
Kieniewicz Stefan
(12)
Klemensiewicz Zenon
(12)
Tatarkiewicz Władysław
(10)
Włodarski Ziemowit
(10)
Godlewski Michał
(9)
Krawcewicz Stanisław
(9)
Szewczuk Włodzimierz
(9)
Wroczyński Ryszard
(9)
Żebrowska Maria
(9)
Arnold Stanisław
(8)
Fiedler Arkady
(8)
Kozielecki Józef
(8)
Kołakowski Leszek
(8)
London Jack
(8)
Markiewicz Henryk
(8)
Ossowska Maria
(8)
Putkiewicz Zygmunt
(8)
Spionek Halina
(8)
Baley Stefan
(7)
Bauman Zygmunt
(7)
Gerstmann Stanisław
(7)
Hutnikiewicz Artur
(7)
Kosidowski Zenon
(7)
Kozakiewicz Mikołaj
(7)
Kulczycka-Saloni Janina
(7)
Lech Konstanty
(7)
Legowicz Jan
(7)
Muszyński Heliodor
(7)
Platon
(7)
Skorny Zbigniew
(7)
Wojnar Irena
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Żabiński Jan
(7)
Cydzik Zofia
(6)
Dutkiewicz J
(6)
Han-Ilgiewicz Natalia
(6)
Krzyżanowski Julian
(6)
Kurkowska Halina
(6)
Meissner Janusz
(6)
Mika Stanisław
(6)
Przetacznikowa Maria
(6)
Szczerba Wiktor
(6)
Szymczak Mieczysław
(6)
Tomaszewski Tadeusz
(6)
Wołoszyn Stefan
(6)
Zborowski Jan
(6)
Łąkowski Rafał
(6)
Brzeziński Jerzy
(5)
Czerwiński Wincenty
(5)
Dąbrowski Kazimierz
(5)
Greniewski Henryk
(5)
Ingarden Roman
(5)
Kobyliński Szymon
(5)
Kotarski Kazimierz
(5)
Kula Witold
(5)
Kurdybacha Łukasz
(5)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Kępiński Antoni
(5)
Lewicki Andrzej
(5)
Lewin Aleksander
(5)
Leśniak Kazimierz
(5)
Majewski Mieczysław
(5)
Markowska Wanda
(5)
Marlicz Jerzy
(5)
Miąso Józef
(5)
Reykowski Janusz
(5)
Schaff Adam
(5)
Staszic Stanisław
(5)
Szafer Władysław
(5)
Uhorczak Franciszek
(5)
Wiatr Jerzy J
(5)
Wojtyński Wacław
(5)
Wróbel Tadeusz
(5)
Wyczańska Irena
(5)
Węgrzecki Adam
(5)
Zierhoffer August
(5)
Śliwerski Bogusław
(5)
Żabiński Jan. Z życia zwierząt
(5)
Żółkiewski Stefan
(5)
Ajdukiewicz Kazimierz
(4)
Arystoteles
(4)
Baranowski B
(4)
Białostocki Jan
(4)
Brandys Marian
(4)
Budzyk Kazimierz
(4)
Chauvin Remy
(4)
Chauvin Rémy
(4)
Curwood James Oliver
(4)
Rok wydania
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(36)
1980 - 1989
(448)
1970 - 1979
(498)
1960 - 1969
(1384)
1950 - 1959
(451)
1940 - 1949
(87)
1930 - 1939
(24)
Kraj wydania
Polska
(2957)
Język
polski
(2957)
Temat
Polska
(165)
Nauczanie
(71)
Wychowanie
(68)
Filozofia
(64)
Literatura polska
(56)
Pedagogika
(56)
Nauczanie historii
(53)
Psychologia
(47)
Dziecko
(41)
Powieść polska
(41)
Język polski
(39)
Fizyka
(37)
dziecko
(35)
Szkolnictwo
(34)
Matematyka
(32)
Młodzież
(28)
Oświata
(27)
Sztuka
(27)
Nauczanie początkowe
(25)
Nauczyciele
(25)
Psychologia wychowawcza
(25)
Historia
(24)
Praca
(24)
Biologia
(22)
Etyka
(22)
Encyklopedia polska
(21)
Logika
(21)
Nauka
(21)
Religia
(21)
Technika
(21)
Elektrotechnika
(20)
Europa
(19)
Psychologia rozwojowa
(19)
Szkolnictwo zawodowe
(19)
język polski
(19)
Maszyny
(18)
Rysunek techniczny
(18)
Szkolnictwo wyższe
(18)
Uczenie się
(18)
filozofia
(18)
nauczanie
(18)
psychologia
(18)
Reportaż polski
(17)
Socjologia
(17)
wychowanie
(17)
Kultura
(16)
Poezja polska
(16)
Opowiadanie polskie
(15)
Pamiętniki polskie
(15)
Szkolnictwo podstawowe
(15)
słownik polski
(15)
uczenie się
(15)
Dydaktyka
(14)
Geografia
(14)
Kształcenie politechniczne
(14)
Literatura młodzieżowa polska
(14)
Metodologia
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Publicystyka polska
(13)
Zoologia
(13)
Komputery
(12)
Osobowość
(12)
Zarządzanie
(12)
młodzież
(12)
uczniowie
(12)
Botanika
(11)
Język rosyjski
(11)
Krytyka literacka
(11)
Pomoce naukowe
(11)
Powieść amerykańska
(11)
Przemysł
(11)
Teoria poznania
(11)
Wychowanie estetyczne
(11)
literatura polska
(11)
Automatyka
(10)
Medycyna
(10)
Metale
(10)
Przedsiębiorstwo
(10)
Rośliny
(10)
Skrawanie
(10)
psychologia wychowawcza
(10)
Cybernetyka
(9)
Geometria wykreślna
(9)
Gospodarka
(9)
Gramatyka
(9)
Książka
(9)
Literatura
(9)
Nauki społeczne
(9)
Organizacja
(9)
Społeczeństwo
(9)
Wojna 1939-1945 r.
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
pamięć
(9)
pedagogika
(9)
szkolnictwo
(9)
Antropologia filozoficzna
(8)
Archeologia
(8)
Astronomia
(8)
Fizjologia
(8)
Grecja
(8)
2957 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.853, 227, 861, 855, 857 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31358, W.31359 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34673 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29387, 29386 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6894 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.9966 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33576 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel światowy / Stanisław Albinowski. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1965. - 126, [2] s. : tabl. ; 18 cm.
(Omega : Współczesna Biblioteka Naukowa ; Nr 33)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Raporty z Granic Poznania)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2569 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3875, 3876 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18733 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dzieje Szwecji / Ingvar Andersson ; przeł. Stanisław Piekarczyk. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1967. - 360, [5] s., [24] k. tabl. : il.,mapy, mapy złoż. ; 25 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2196 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3703 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej